سیاست داخلی

  • ۰
  • ۰

درون دادگاه

در هر جلسه‌ی دادارسی بر حسب نوع دادگاه و نوع رسیدگی اعضا متقایر است که علی الاصول هر جلسه دادگاه با حضور اشخاصی برگزار می‌شود که عبارت‌اند از:

 قاضی یا دادرس ٬ نماینده دادستان ٬ متهم یا مجرم ٬ شاکی یا متشاکی ٬ خواهان یا خوانده و یا وکلا ویا نماینده قانونی اشخاص یا شرکت‌ها تشکیل شود.

۱) قاضی کیست و چه .ظیفه‌ای بر عهده دارد ؟

کار قاضی مبتنی بر علم قضاوت است. قاضی کسی است که به تنهایی یا به عنوان عضوی از هیئت قضات٬ مدیریت یا ریاست دادگاه را بر عهده دارد و به قضات می‌پردازد. قاضی از قوانین در دادگاه‌های مختلف استفادا کرده و بر روند قانونی دادگاه نظارت دارد. قاضی اختلافات بین دو طرف دعوا را حل کرده و مذاکره بین آن‌ها یا نمایندگانشان را تسهیل می‌کند و در صورت نیاز بر اساس قوانین و مقررات نسبت به صدور حکم و دستور اجرا اقدام می‌نماید.

۲) متهم چه کسی است ؟ و چگونه با آن رفتار می‌کنند ؟

متهم به کسی گفته می‌شود که خلاف قانون جامعه رقتار کرده است. متهم و حقوقش اینکه جامعه با کسی که ظوابط ( مقررات ) حاکم بر آن را نادیده می‌گیرد ٬ برخورد و او را مجازات کند ٬ طبیعی و‌ قابل قبول است.

  • ۹۶/۱۲/۱۰
  • امیر محمد حشمتیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی